Het idee achter het merk is een beetje de barnfinds die je veel in Amerikaanse tv series ziet. Daarom heb ik ook een typische Amerikaanse schuur gepakt als beeldmerk. Dit ondersteunt de naam en de kleuren. Ik heb het THE BARN genoemd omdat het uniek klinkt en past bij het beeldmerk en de producten die ik wil verkopen.

De onderneming:

Mijn interesse qua vintage en curiosa ligt echt bij de roestige dingen/voertuigen die je vindt ergens in een boerderij op de franse heide. Het terug brengen van iets heel ouds naar een bruikbaar voorwerp. Deze producten wil ik dan ook aanbieden. Denk dan aan; oude motoren, brommers, auto’s en oude gebruiksvoorwerpen. De voertuigen wil ik dan deels zelf opknappen of verkopen als barnfinds.

Ik wil ook interieur delen verkopen. Denk dan aan; meubels, decoratie objecten en curiosa. Dit is dan meer de vulling voor de winkel en de producten waar mensen doorheen kunnen lopen. De winst van de kleine veel verkopende producten kan ik weer gebruiken voor grotere projecten/producten.

USP: Het leveren van unieke objecten voor thuis of een barnfind om op te knappen.

Wat heb ik nodig om te beginnen?

  • Laptop/computer
  • Adobe software
  • Zakelijk bank account
  • KvK registratie
  • Budget voor marketingplan
  • Website
  • Boekhouder
  • Opslagruimte/winkel
  • Garage/sleutel ruimte
  • bus/mini vrachtwagen
  • Start budget

Hoe ga ik dit realiseren:

  • Ik heb al mijn beschikking over een computer/laptop en de software. Deze heb ik nodig om alle foto’s te bewerken en om advertenties te maken.
  • Voor de zakelijke rekening kan ik naar de rabobank om deze te openen.
  • De KvK registratie wordt ja geregeld door de KvK.
  • De website kan ik zelf bouwen in wordpress.
  • Boekhouder kan ik regelen via een kennis.
  • Voor een garage heb ik gelukkig connecties. Dus voor opknap projecten kan ik een garage afhuren.
  • Niet elk pand kan gebruikt worden, ik moet kijken of ik alles online laat zien of ook een fysieke winkel neem. Om te beginnen kan ik een schuur huren/kopen om daar alles te stallen voor foto’s en om te komen kijken.
  • Ik heb een bus/mini vrachtwagen nodig om handel op te halen. De bus moet goed genoeg zijn om ook een auto ambulance te trekken als ik barn finds moet ophalen. Door mijn enige technische kennis kan ik deze zelf onderhouden dus ik kan ook een leuke oudere bus kopen. Dit past ook beter bij het imago.
  • Het budget gaat nu vanaf mijn privé rekening. Ik ben al een tijdje aan het sparen en ik kan de funds voor het starten en het marketingplan daar uithalen.

Het beeldmerk/logo:

Voor het beeldmerk heb ik een design gemaakt van een Amerikaanse schuur met een auto erin. De deuren staan half open zodat je er net in kan kijken. Dit heeft een element van ‘wat zal er achter die deuren allemaal wel niet zitten?’. Dit wil ik ook overbrengen in mijn bedrijf, dat mensen niet weten wat ze kunnen tegenkomen als ze bij mij komen kijken voor producten.
De auto in de schuur beeld de barnfinds uit die ik verkoop. En de schuur meer het pand er omheen.

Ik heb gekozen voor deze kleuren samenstelling omdat het past bij de schuur en de stijl van de producten. Het gehele logo is strak en modern maar door die onderste tekst straalt het toch een beetje vintage uit. Deze stijl vind ik persoonlijk heel goed passen bij het bedrijf en het imago wat ik wil uitstralen.

Ik heb het logo zo gemaakt dat het elk aspect los van zichzelf gebruikt kan worden. Het beeldmerk en de naam kunnen apart gebruikt worden.

Voor dit bedrijf heb ik geen offerte voorbeeld gemaakt, omdat het bij dit bedrijf niet van toepassing is om een offerte te leveren.