Wat ga ik deze periode uitproberen?

Ik ga deze periode een social media plan opzetten en deels uitvoeren voor het vintage en curiosa bedrijf Garage 20. Dat houdt in dat ik eerst ga onderzoeken naar hoe andere bedrijven het doen, best practices onderzoeken en kijken naar wat zij kunnen toepassen. Dit ga ik aan het bedrijf voorleggen en dan gaan wij er samen naar kijken hoe wij dit kunnen toepassen. Als wij dit hebben gedaan gaan wij het samen in werking zetten. Ook ga ik voor webcare kijken naar hoe zij het kunnen toepassen.

Waarom dit project?

Omdat ik graag meer wil weten over het promoten en verkopen via social media. Ook kan ik kijken of hier echt mijn ligging ligt. Ik kan zo goed oefenen en aan de hand van goede feedback zorgen voor een goed eind resultaat.

Welke vaardigheden wil ik leren?

Ik wil vooral leren onderzoeken en het onderzoek naar de klant brengen. Ik wil meer weten over hoe je in deze branche je social media kan inzetten.

Wat zijn de risico’s?

Dat ik niet goede best practices kan vinden en kan doorspelen aan de klant. Of dat mijn plan niet aanslaat.

Hoe zorg ik dat ik op het goede pad blijf?

Ik ga tussentijds het bedrijf en docenten vragen om feedback. Zo weet ik dat ik de goede kant op ga en dat het eindresultaat goed is.

Hoe zorg ik dat mijn planning goed loopt?

Ik hoop per week 1 stap te kunnen afronden van mijn stappenplan. Hier besteed ik mijn vrije dag(en) aan en de tijd die ik over heb.

Wat wil ik gaan bereiken?

Ik wil graag een goed plan en een goede social media basis aanleveren waar het bedrijf wat aan heeft.

Stappenplan:

  1. Deskresearch naar de social media van Garage20 om te kijken hoe zij ervoor staan.
  2. Deskresearch doen naar soortgelijke bedrijven en hoe zij het aanpakken.
  3. Deskresearch doen naar bast practices die passen bij het bedrijf voor zoal promoten als verkopen.
  4. Deskresearch doen naar de soort content die je kan plaatsen en het invoeren van webcare.
  5. De deskresearch combineren, samenvatten en presenteren aan de klant.
  6. De deskresearch verwerken in een plan.
  7. Het plan voorleggen aan de klant.
  8. Het plan uitvoeren en webcare implenteren.

Leerdoelen

  • Een social media plan maken en uitvoeren.
  • Webcare opzetten.
  • Klant tevreden en enthousiast maken/houden.
Categorieën: periode 4