Het idee achter het merk is dat wij jou helpen met het maken en onderhouden van jouw huisstijl. Waar moet je dan aan denken; het maken van een nieuwe huisstijl/logo, het maken van middelen in de nieuwe of bestaande huisstijl.

De onderneming:

Mijn interesse qua vormgeven liggen vooral bij het maken van een logo en een identiteit creëren. Dus alle huisstijl kleuren kiezen, een huisstijl font en natuurlijk het beeldmerk. Veel ZPP’ers die ik ken focussen zich op het maken van een middel zoals een flyer of het ontwerpen van een social media platform. Maar niet de basis van een bedrijf, de identiteit. Daar wil ik mij juist op focussen.

Als side business biedt ik ook aan om bijvoorbeeld folders, visitekaartjes etc te ontwerpen voor klanten. Dit is goed om mee te beginnen omdat dan je naam bekend word. Dus niet alleen focussen op huisstijlen creëren maar ook onderhouden.

USP: Het maken van een passende huisstijl voor een aantrekkelijke prijs.

Wat heb ik nodig om te beginnen?

  • Laptop/computer
  • Adobe software
  • Zakelijk bank account
  • KvK registratie
  • Budget voor marketingplan
  • Website
  • Boekhouder
  • Eventueel een flexwerkplek
  • Start budget

Hoe ga ik dit realiseren:

  • Ik heb al mijn beschikking over een computer/laptop en de software.
  • Voor de zakelijke rekening kan ik naar de rabobank om deze te openen.
  • De KvK registratie wordt ja geregeld door de KvK.
  • De website kan ik zelf bouwen in wordpress.
  • Boekhouder kan ik regelen via een kennis
  • Een flexwerkplek kan ik regelen in Meppel bij mijn oude stage bedrijf. Die hebben in het pand verschillende werkplekken voor starters.
  • Het budget gaat nu vanaf mijn privé rekening. Ik ben al een tijdje aan het sparen en ik kan de funds voor het starten en het marketingplan daar uithalen.

Het beeldmerk/logo:

Voor het beeldmerk heb ik een design gemaakt met een pit die groeit tot een plant. Dit speelt in op de naam Pit en op het slogan ‘grow your brand’. Ik heb gekozen voor blauw samen met grijs omdat deze kleuren goed matchen en zakelijk overkomen. Ik wil graag zakelijk en professioneel uitstralen dit doe ik door het gebruik van de kleuren en deze twee verschillende fonts samen.

Ik heb het logo zo gemaakt dat het elk aspect los van zichzelf gebruikt kan worden. Het beeldmerk, de ‘pit’ en het slogan kunnen los gebruikt worden.

Offerte voorbeeld:

Voor mijn huisstijl heb ik ook nog een offerte gemaakt. Zo kan je zien hoe de huisstijl eruit ziet in toepassing en hoe ik een offerte opstel.

Categorieën: periode 3

1 reactie

Reacties zijn gesloten.